loading...

دانلود,دانلود نرم افزارموبایل,دانلود نرم افزارکامپیوتر,دانلود بازی اندروید,دانلود نرم افزار اندروید,دانلود موزیک,دانلود فیلم

همزمان که گوشی‌های هوشمند همپای لپ‌تاپ‌ها و PC‌ها قدرتمند شده و به عنوان اولین گزینه ما برای برقراری ارتباطات و ذخیره داده‌های حساس به کار می‌روند، هیچ جای تعجب

آخرین ارسال های انجمن
A.F.H بازدید : 13148 دوشنبه 17 آذر 1393 نظرات (10)

 

 

 

چگونه بفهمیم گوشی اندرویدی

ما ویروسی شده است؟؟؟

 

همزمان که گوشی‌های هوشمند همپای لپ‌تاپ‌ها و PC‌ها قدرتمند شده و به عنوان اولین گزینه ما برای برقراری ارتباطات و ذخیره داده‌های حساس به کار می‌روند، هیچ جای تعجب نیست که از سوی هکر‌ها و بد‌افزار‌ها آماج قرار بگیرند. هکر‌ها و مجرمان سایبری در سراسر دنیا در حال تلاش هستند تا به وسیله بد‌افزار‌ها یا سایر وسایل به گوشی شما راه یابند و اطلاعات حساس شما را به سرقت ببرند.

 البته موضوع آلوده شدن به بدافزار و ویروس تنها مربوط به گوشی‌هایی از نوع اندروید نیز نمی‌شود و هر یک از سیستم عامل‌ها از جمله iOS نیز مشکلات خود را در این زمینه دارند؛ اما سیستم عامل اندروید به دلیل شیوع و مخاطبان بیشتر خود طبیعتاً بیش از سایر سیستم عامل‌های موبایل آماج قرار می‌گیرد. 

برخی از خطرناک‌ترین بد‌افزارهای شناخته شده برای اندروید از این قرار هستند؛ 

ویروس NotCompatible خود را به عنوان یک بروزرسانی سیستمی قالب‌ می‌کند و اندروید شما را به بخشی از یک Botnet گسترده متصل می‌سازد. 

نوع دیگر بد‌افزار، Heart است که توسط یک پیام کوتاه از سوی یک دوست و با یک لینک برای شما ارسال می‌شود و چنانچه آن لینک را باز کنید، نه تنها اطلاعات شما سرقت می‌شود بلکه برای ۹۹ مخاطب دیگر‌‌ همان پیام فرستاده می‌شود. 

از سویی استفاده از مرورگر پیش فرض اندروید منجر به آن می‌شود که به دلیل خلل و فرج امنیتی موجود در آن، راه هکر‌ها برای ورود به موبایل شما و سرقت اطلاعات آسان‌تر شود. 

این‌ها تنها موارد شناسایی شده در ‌سه هفته اخیر هستند! مشکل اساسی اینجاست که ورود این بد‌افزار‌ها به سیستم اندروید شما به گونه‌ای است که کمتر متوجه حضور آن‌ها خواهید شد. پس از کجا می‌توان آلوده بودن اندروید را حدس زد؟

 

 

چگونه بفهمیم گوشی اندرویدی ما ویروسی شده است؟؟؟

1 - کاهش شدید سرعت عملکرد گوشی

دقیقا مشابه یک رایانه، فعالیت یک بد‌افزار در پشت صحنه، منجر به کاهش سرعت سیستم و عملکرد آن می‌شود. اگر گوشی شما به تازگی به گونه‌ای عمل می‌کند که انگار در یک باتلاق گیر کرده ‌و Restart گوشی چندان فایده‌ای برای این موضوع ندارد، به احتمال بسیار ‌اندروید شما آلوده به یک بد‌افزار است.

 

چگونه بفهمیم گوشی اندرویدی ما ویروسی شده است؟؟؟

2 – فعالیت بیش از حد و غیر معمول اینترنتی

بدافزار‌های مخصوص فرستادن Spam یا آپلود اطلاعات‌، غیر معمول و دیوانه‌وار ‌پشت صحنه از اینترنت شما استفاده می‌کنند. اگر متوجه این موضوع شدید حتما آن را جدی تلقی کنید. برای فهمیدن این موضوع می‌توانید از بخش تنظیمات و Data Usage در اندروید خود کمک بگیرید. هرگونه فعالیت بیش از حد و غیر معمول می‌تواند نشانی از آلودگی سیستم موبایل شما باشد. 

همچنین این موضوع به کاهش سریع عمر باتری منجر می‌شود و شما می‌توانید آن را ‌در بخش تنظیمات و Battery یا از طریق نصب یک نرم افزار ثانویه مخصوص به این کار بررسی کنید.


چگونه بفهمیم گوشی اندرویدی ما ویروسی شده است؟؟؟

 

3 – وجود App هایی که شما آنها را نصب نکرده اید

شاید شما اقدام به نصب App‌ای کرده باشید که به خودی خود ‌یک بد‌افزار نیست؛ اما به همراه خود یا بعد از نصب، ‌مجموعه‌ای از بد‌افزار‌ها را به سیستم شما راه دهد. برای همین لازم است ‌هر چند وقت یک بار همه App‌های خود را بررسی کرده و به همه App‌هایی که برای شما نا‌شناس هستند، مشکوک باشید. وجود این App‌ها می‌تواند نشانه‌ای از وجود یک بد‌افزار در سیستم شما باشد.

چگونه بفهمیم گوشی اندرویدی ما ویروسی شده است؟؟؟

چگونه همه چیز را به حالت عادی باز‌گردانیم؟

در اولین قدم هوشمند خود را به حالت Airplane ببرید تا جلوی بد افزار را برای فرستادن و آپلود اطلاعات بگیرید. سپس اگر بد‌افزار را به شکل یک App شناسایی کرده‌اید، دستی آن را پاک ‌کنید. اگر قادر به شناسایی App مذکور نیستید، می‌توانید با آخرین App‌هایی که ‌روی گوشی خود نصب کرده‌اید شروع کنید.

چنانچه این App از پاک شدن سر باز می‌زند، لازم است ‌گوشی خود را در حالت Safe Mode بوت کنید. مدل‌هایی از برند‌ها مختلف به راه‌های متفاوت در حالت Safe Mode بوت می‌شوند؛ در نتیجه بهتر از است راه بوت در این حالت را بر اساس مدل گوشی خود در اینترنت جستجو کنید که حتما آن را خواهید یافت. 

اگر در هیچ یک از این شرایط قادر به پاک‌سازی بد‌افزار نبودید، راه چاره آن است‌ که از همه اطلاعات خود از جمله تصاویر و موسیقی‌ها، یک نسخه پشتیبان گرفته و کل حافظه گوشی خود را پاک‌ کرده و از ابتدا کار را آغاز کنید. برای این کار باید گوشی را به حالت Factory Reset در‌آورید که گزینه مربوط به آن را در بخش تنظیمات گوشی پیدا خواهید کرد. 

یکی از بهترین راه‌ها برای رهایی از شر App‌های بد‌افزار این است که در تنظیمات گوشی و در قسمت امنیتی یا Security تیک گزینه Unknown Source را بردارید تا App‌های غیر قابل شناسایی به لحاظ امنیتی بر روی گوشی شما نصب نشوند. در ‌‌نهایت نصب یک آنتی ویروس قوی می‌تواند تا حدی شما را از شر این بد‌افزار‌ها ‌رهایی دهد؛ البته تنها تا حدی، زیرا آنتی ویروس‌های موبایل چندان قابل اعتماد نیستند، حتی نسخه‌های تجاری و پولی آن‌ها.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مینا در تاریخ 1395/01/28 و 21:41 دقیقه ارسال شده است

سلام
ن از نزدیکان نیس، کسیه ک فقط شمارش رارسیو کردم ببینم شماره ام را داره یا ن، ک‌دیدم‌داره.
اما هیچ‌ مکالمه ای بین ما رد و‌بدل نشده.
یعنی چتای من واس اون میره؟
ب گالری گوشیم‌چی میتونه دسترسی داشته باشه؟
پاسخ : درصورتی که هکر به هر طریقی روی گوشی شما نرم افزار جاسوسی نصب کرده باشه بله میتونه.اما امکانش هست که به علت آلوده شدن به ویروس خاصی گوشی شما هنگ میکنه یا اختلال در کارش به وجود اومده.به نظر من بهتر از اطلاعات مهمتون یه بک آپ بگیرید و گوشی خود را ریست فکتوری کنید

این نظر توسط مینا در تاریخ 1395/01/28 و 1:16 دقیقه ارسال شده است

سلام مجدد
مشکل گالریم رفع شد، برنامه دانلود را غیرفعال کرده بودم دوباره فعالش کردم حل شد.

چیزی ک منو ب هک گوشی مشکوک‌کرده واتساپمه.
یکی از مخاطبام‌وقتی همزمان بامن آنلاین میشه وات من هنگ میکنه و ساعت بازدید مخاطبینم‌را نشون نمیده.
حتی دوستایی ک دارم باهاشون چت میکنم را تا فردا ظهر نشون نمیده! دارم باهاشون پیام ردوبدل میکنم اما ن آنلاین بودن و ن درحال نوشتنشون نمایش داده میشه!!! ممکنه هک شده باشه درسته؟
پاسخ : بله امکانش هست یه برنامه بود که پیام های واتساپ و دیگر شبکه های اجتماعی رو به ایمیل هکر ارسال میکرد و کار جاسوسی رو انجام میداد.اون مخاطبی که میگید احیانا به شما لینکی و یا فایلی نداده که شما دانلود کرده باشید؟یا یکی از نزدیکانتون نیست که به گوشیتون دسترسی داشته باشه؟چون امکانش هست با یه برنامه واتساپ دیگه وارد اکانت شما شده باشه

این نظر توسط مینا در تاریخ 1395/01/26 و 22:00 دقیقه ارسال شده است

سلام
ببخشید من عکسایی که دانلود میکنم رو تو پوشه دانلود نشون نمیده،بطوریکه فکرمیکنم اصلاً دانلود نشده! باید ریست کنم تا نمایششون بده. گالری گوشی من هک شده؟
واتساپ رو گوشیم دارم و به هک اونم مشکوکم
پاسخ : سلام
احتمالش هست که یه برنامه جانبی یا مخفی تو قسمت گالری گوشی شما اختلال ایجاد کرده.پیشنهاد میکنم هرچه زودتر عکس های شخصی خود را حذف کرده و گوشیتون رو به یه متخصص نشون بدید

این نظر توسط ریحانه در تاریخ 1395/01/07 و 16:36 دقیقه ارسال شده است

سلام. من چند وقت پیش برای خودم یه جیمیل ساختم جیمیلم از اون روز برام عکس های ناجور می فرسته .
این راجع به جیمیلم یود .حالا یه روز وارد سایتی شدم بعد علامت FIXبرام اومد ترسیدم .از اون موقع وارد مرورگر نشدم .چون فقط وقتی وارد اون میشم می گه دستگاه شما به ویروس آلوده است یا باید گوشیتان را ارتقا دهید.
بعد از اون روزرفتم فکر می کنم بیش از ۲۰بار علامت FIXرو داد.منم ترسیدم و وارد سایت آموزندتون شدم .
کمکم کنید من فقط۱۰سال دارم و تا بحال با چنین چیزی مواجه نداشتمشکلک
پاسخ : اول از همه به اختمال شما به ایمیل شما داره اسپم ارسال میشه.
آیا تو سایت خاصی ایمیلتون رو وارد کردید؟بعدشم اگه میخواین خیالتون راحت بشه از تمامی اطلاعاتتون یه بک آپ بگیرید و گوشیتون رو به تنظیمات کارخانه بازگردانید

این نظر توسط آذر در تاریخ 1394/12/29 و 12:47 دقیقه ارسال شده است

سلام
یه بار به یه سایت سر زدم بعدش متوجه شدم که تعدادی از عکس های گالریم حذف شده حدس نزدم که هک شده باشم چن بار بعدا به اون سایت سر زدم گاهی اوقات پیام waring(هشدار) میود ومن سریع صحفه رو میبستم بعد یه بار دیگه چن تا عکس های گالریم حذف شده الان سوالی که دارم اینه که من اگه هک شده باشم هکر به تمام عکس های گالریم از جمله عکس هایی که قبلا حذف کردم نیز دست پیدا کرد خواهش میکنم جواب بدید چون خیلی ضروریه
پاسخ : بله میتونه دسترسی پیدا کنه البته اگه خیلی حرفه ای باشه . پیشنهاد میکنم که قبل از هر چیز ارتباط گوشی رو با اینترنت قطع کنید و در اولین فرصت با یه متخصص درمیون بزارید

این نظر توسط مانا در تاریخ 1394/11/20 و 1:44 دقیقه ارسال شده است

رو گوشی من چند وقت یک پیام داد که روی این شماره کلیک کن که هر وقت گوشیت گم شد ما متوجه بشیم منم همین کارو کردم حالا اون شماره از روی صفحه نمایش پاک نمی شه هر چند وقت یک بار هم شماره موبایل هایی دارم پاک میشن لطفا بگویید چکار کنم ممنون
پاسخ : یه بازگشت به تنظیمات کارخانه بزنید اگه بازم مشکل داشت باید فلش کنید

این نظر توسط زنبوربلاگ در تاریخ 1394/07/15 و 8:29 دقیقه ارسال شده است

سلام با تشکر از مطلب خوبتون

این نظر توسط دریا در تاریخ 1394/05/25 و 1:03 دقیقه ارسال شده است

ممنون
باورم نمیشد به این سرعت جواب بدید
اون لینک رو سر زدم اما من توی اون مدت هیج برنامه جدیدی نصب نکرده بودم و فکر میکنم لینک ویروسی که توی یه گروه بود رو باز کردم و این بلا اومد و حجم نتم داره داغون میشه به خاطر این دانلود ها
من کلی توی سایتهای مختلف درمورد این موضوع سرچ کردم و کلی تنظیمات گوشیم رو پایین بالا کردم از جمله غیرفعال کردن گوگل استور اما بازم همون آشه و همون کاسه
با نرم افزارهای انتی ویروس هم گوشیمو اسکن میکنم و همیشه دو تا ویروس رو شناسایی میکنه و من force stop میکنم (به پیشنهاد انتی ویروس) اما دوباره سر و کله این بدافزارها پیدا میشه
یکیش Timeservice هستش و یکیش هم certificate
میشه بگید چیکار میتونم بکنم؟

با یه بک آپ گرفتن و ریسیت فکتوری کردن مشکلم حل میشه؟ شکلک
پاسخ : من سر رشته آن چنانی در مورد خراب شدن گوشی و برگرداندن آن ها به حالت اولیه ندارم ولی فکر کنم ریست فکتوری کار ساز باشه.در ضمن اگه مموری هم رو گوشیتون دارید بهتره از اونم یه بک آپ بگیرید و فرمت کنید طبیعتا باید مشکل حل بشه.

این نظر توسط دریا در تاریخ 1394/05/24 و 13:34 دقیقه ارسال شده است

سلام
چند روزی هست که وقتی وارد نرم افزارهای چت مثل تلگرام، لاین یا واتساپ میشم یه صفحه که حالت تبلیغ نرم افزار داره به نمایش در میاد و حدود 10 ثانیه کلیپ تبلیغی پخش میکنه
و خودش هم اقدام به دانلود آنتی ویروس هایی میکنه از جمله security360 -privacy guard
در حالیکه نه سرعت گوشی پایین اومده نه فایلی پاک شده از جمله اهنگ یا عکس و نه هنگ میکنه یا باطری گوشی خالی بشه
ایا گوشی من ویروسی شده؟
ممنون میشم کمکم کنید
پاسخ : این جا رو یه نگها بندازید
http://websilent.com/%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA/

این نظر توسط يک دنيا در تاریخ 1393/09/17 و 17:49 دقیقه ارسال شده است

اگر تنها ترين تنها شوم باز هم خدا هست او جبران همه نداشته هاي من است ...

****

پيش من هم بياين خوشحال ميشم



کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود,دانلود نرم افزارموبایل,دانلود نرم افزارکامپیوتر,دانلود بازی اندروید,دانلود نرم افزار اندروید,دانلود موزیک,دانلود فیلم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1869
  • کل نظرات : 1784
  • افراد آنلاین : 51
  • تعداد اعضا : 3659
  • آی پی امروز : 270
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 990
  • باردید دیروز : 3,437
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 4,983
  • بازدید ماه : 21,675
  • بازدید سال : 127,044
  • بازدید کلی : 20,414,284